Sztuczna inteligencja zaczyna coraz częściej pojawiać się w biznesie, w formie usprawnień procesów. Są one związane z efektywnością działania firmy, bezpieczeństwem czy szkoleniem nowych pracowników. Odpowiednie jej wykorzystanie potrafi znacząco i pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie firmy.
Jeden z najważniejszych parametrów w firmie, może być znacznie poprawiony bez zwiększenia zatrudnienia. Rozwiązania IT dla biznesu oparte o sztuczną inteligencję potrafią usprawnić zarządzenie dokumentami, uzupełniać pewne dane w Excelu bez ingerencji użytkownika. Częstą praktyką jest również bieżące monitorowanie i raportowanie postępów w wykonywanych zadaniach. Pomaga to w wyeliminowanie wąskich gardeł, co bezpośrednio przekłada się na efektywność zadań zespołu. Sztuczna inteligencja ma możliwość wcześniejszego informowania o możliwych opóźnieniach, co pozwala na sprawniejsze zarządzanie zespołem.
Monitorowanie i wyszukiwanie nietypowych zachowań system, pozwala na sprawne przeciwdziałanie atakom. Dzięki temu łatwiej jest zapewnić bezpieczeństwo przechowywanym danym. Dodatkowo, sztuczna inteligencja nie tylko potrafi chronić przed złośliwym oprogramowaniem, ale też może rozpoznać sytuacje, gdy pracownicy są poddawani różnym socjotechnikom, w celu przejęcia dostępu do ich kont. Takie scenariusze coraz częściej mają miejsce w dużych korporacjach. Dostęp do ich informacji potrafi być bardzo cenny, przez co częściej znajduje się na celowniku hakerów z całego świata.