Automatycznie zapisany szkic

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Ze względu na czynniki zazwyczaj niezależne od pasażerów, linie lotnicze decydują się czasami na odwołanie lotu. Takie działanie może znacznie zaburzyć całą organizację osób podróżujących i doprowadzić do konieczności zmiany planów biznesowych lub turystycznych. Jeżeli jednak już do takiego zdarzenia dojdzie, warto pamiętać, że prawo stoi tutaj po stronie pasażerów. W jaki sposób należy się zatem w tej sytuacji zachować i jak należy egzekwować rekompensatę?

Odwołany lot – prawa pasażerów

W zdecydowanej większości przypadków, prawo stoi wyłącznie po stronie pasażerów. W przypadku odstąpienia od umowy przewoźnik zobowiązany jest do zwrotu pełnego kosztu biletu w terminie 7 dni lub zmianę biletu na inny, alternatywny. Pasażerowie mają ponadto prawo do zadośćuczynienia. Zdarza się jednak, że nie walczą oni o odszkodowanie za lot. Linie lotnicze oczywiście nie dążą do zwiększenia świadomości osób podróżujących i nie informują o możliwości otrzymania pieniędzy za zmianę planów.

Stawki uzależnione są od odległości. W przypadku dystansu do 1 500 km wynoszą 250 EUR, w przedziale 1 500 – 3 500 km – 400 EUR, natomiast powyżej tej odległości kwota odszkodowania może wynieść nawet 600 EUR na jednego pasażera. W celu uzyskania pieniędzy należy złożyć wniosek do danego przewoźnika. Linie lotnicze często próbują wytłumaczyć się niezależnymi od nich czynnikami. To jednak nie wpływa na prawo do odszkodowania i w przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku, sprawę należy kierować do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*