Zamontowanie błotnika musi najczęściej przebiegać równocześnie z demontażem poszycia nadkola. Najprostszym rozwiązaniem jest zatem demontaż całego koła, co ułatwia swobodny dostęp do wymienianych części. Szeroki wybór akcesoriów samochodowych, w tym również błotników, można znaleźć choćby na stronie takiego producenta jak https://nadkola.pl/.
Pierwszym zadaniem podczas demontażu koła, które służy zamontowaniu błotnika, jest uniesienie samochodu. W tym samym czasie należy zabezpieczyć tylne koła, by swobodnie zająć się demontażem przednich. Na początku należy wypiąć spinki znajdujące się w nadkolu za pomocą śrubokręta. Czynność tę należy wykonywać delikatnie i powoli, by nie uszkodzić ich delikatnej konstrukcji. Zamiast spinek nadkole może być montowane za pomocą śrub typu torx, które również należy usunąć. Po wykręceniu śrub wewnętrznych należy zająć się demontażem bocznych. Nie wolno również zapominać o śrubach umieszczonych w górnej części nadkola, które zwykle występują tam w dwóch egzemplarzach. Wykręcenie wszystkich mocowań umożliwia dopiero demontaż nadkoli. Po ich zdjęciu można rozpocząć zdejmowanie błotnika przedniego. W przypadku gdy posiadamy drugi, należy dokładnie przyjrzeć się, w którym miejscu znajdują się jego mocowania. W ten sposób proces demontażu starego można przeprowadzić szybciej i skuteczniej, nie popełniając niepotrzebnych błędów. Jeśli chodzi o zakładanie błotników i pozostałych elementów, to przebiega w odwrotnej kolejności niż wykonany wcześniej demontaż.